Přeskočit na hlavní obsah

Silný příběh jednoho života | Bojovnice za lásku


Ačkoli není Bojovnice za lásku něčím, co bych běžně četla, když mi přišla od Megaknih nabídka ke zrecenzování právě téhle knihy, zaujala mě natolik, že jsem se rozhodla jí dát šanci. Autorka čerpá ze svého vla
stního života a předkládá nám tak autentický příběh plný těžkých rozhodnutí, mezilidských vztahů a všeho, co nás může v životě potkat.

Od knihy jsem čekala silný nápřah na emoce, doufala jsem, že se od čtení nebudu moct odtrhnout, že mě položí na lopatky... Právě proto jsem si ji taky vybrala, a tohle se bohužel nekonalo. Měla jsem s ní totiž dva zásadní problémy. 

Tím prvním z nich bylo to, že mi prostě nesedl styl psaní. Hrozně těžko se mi do knihy začítalo, vůbec jsem se k ní neměla chuť vracet a hodně jsem si všímala, že mi myšlenky ubíhají úplně jiným směrem. Přišlo mi, že se autorka pořád vrací k tomu stejnému a i přes ne nijak velký rozsah je kniha psaná docela zdlouhavě.

A zadruhé všechna ta témata, byť důležitá, mi v knize přišla předložena takovým způsobem, že jsem jim prostě nevěřila. Nevím, občas to na mě působilo trochu moc tím stylem, že se to snaží být hluboké, ale zůstává to jen u té snahy. Navíc, ale to už je opravdu jen můj osobní problém, mi vadilo to, jak moc velkou úlohu v celém díle má víra v Boha, která není mně vlastní a číst o tom mi v této formě prostě nesedlo.

Nevím, zda mohu soudit sympatie, které si u mě získávaly postavy, protože se jedná o de facto skutečné lidi, stejně tak celkový děj. Myslím si, že témata, které kniha zpracovává (láska a přijímání sebe sama, problémy v rodině, v manželství, poruchy příjmu potravy...), jsou opravdu důležitá a rozhodně věřím, že spoustě lidem tato kniha může sednout a může je bavit... Jen já z ní prostě nijak nadšená nebyla. Což ale nevidím jako problém díla, spíš jako můj osobní problém s ním. Proto jsem se také rozhodla knihu nehodnotit procenty, protože si zkrátka nemyslím, že by se dala do nějakých čísel napasovat.

Pokud vám v knize nevadí časté zmiňování víry a rádi byste si přečetli něco s přesahem, Bojovnice za lásku by vám mohla sednout. Já jsem z ní bohužel trochu rozčarovaná, i tak ale děkuji Megaknihám za zaslání knihy k recenzi a doufám, že můj příští výběr bude šťastnější.

Autor:
 
Glennon Doyle
Žánr: biografie
Série: samostatná kniha
Rok vydání: 2020
Nakladatelství: Ocelot
Počet stran: 240
Cílová skupina: lidé, které baví silné lidské příběhy
Mé hodnocení: -

Komentáře