Přeskočit na hlavní obsah

Jak Popelka ke šroubováku přišla | Cinder

V knižním světě existuje spousta oceňovaných sérií a jednou z nich je právě tetralogie Měsíční kroniky (Cinder, Scarlet, Cress a Winter) od Marissy Meyer. Ačkoli se jedná o knihy, které získávají samá skvělá hodnocení a zanechávají za sebou stovky a stovky nadšených čtenářů, já sama jsem se jim dlouhou dobu vyhýbala. Možná za to mohla právě ta popularita, kvůli které jsem jich obávala.
Když ale Humbook ve své skupině blogerů na facebooku nabídl několika šťastlivcům možnost zrecenzovat právě audioknihu prvního dílu, neodolala jsem a zapojila se do konkurzu. A víte co? Oni mě vybrali!


První díl velmi oceňované série Měsíční kroniky, Cinder, vypráví příběh mladé mechaničky. Žije obyčejným životem v Novém Pekingu, musí tvrdě pracovat, aby vydělala peníze na život svůj, své macechy i svých dvou nevlastních sester, Perly a Pivoňky. Vše se změní, když Pivoňka onemocní obávanou nemocí. Cinder bude nucena opustit svůj domov, aby pomohla vyléčit sestřinu nemoc, a to klidně i svým vlastním životem.


Na knihu jsem se těšila z mnoha důvodů, ale tím úplně největším byla právě její forma. Audioknihám jsem nikdy moc nepropadla, a tak jsem byla zvědavá, jak mi bude vyhovovat. Musím se přiznat, že se mi na poslech zpočátku neskutečně špatně soustředilo a celkově jsem měla problém s tím sedět a prostě jen poslouchat. Po několika kapitolách jsem se ale do mluveného slova zamilovala a na každou volnou chvíli se sluchátky v uších se těšila čím dál víc.

Největší podíl na tomto náhlém úspěchu určitě měl hlas Terezie Taberyové, který zněl tak neskutečně příjemně. Navíc jej dokázala skvěle měnit, a tak pro mě nebylo nijak obtížné rozlišit jednotlivé postavy. Spolu s hudbou na začátku každé kapitoly a dalšími zvukovými efekty jsem tak měla možnost vnímat něco naprosto skvostného.

Ale forma není to jediné, co mě na Cinder zaujalo. S potěšením vám totiž oznamuji, že i já mohu říct: „Jsem milovník Měsíčních kronik!“ Celý příběh si mě brzy získal a já mu bez větších okolků podlehla.

Nemohu asi úplně chválit styl psaní nebo čtivost, protože je možné, že by se mi kniha třeba četla špatně. Sice tomu nevěřím, ale z toho důvodu si ji v nejbližší době plánuji i přečíst. Co ale mohu vyzdvihnout, je děj a fantastické charaktery.

S převyprávěními různých klasických pohádek se v poslední době roztrhl pytel a já byla fakticky zvědavá, jestli bude příběh kyborga jako nám všem známé Popelky fungovat. A on fungoval – a to dost dobře. Sice bych knihu mohla nazvat přehlídkou těch nejvíce předvídatelných momentů, které jsem v ní nacházela opravdu od první do poslední strany, ale to prostě nemůže zastínit fakt, že mě celý ten příběh i svět, který autorka stvořila, opravdu bavil.

Kromě toho jsem si díky zajímavým charakterům snad každou z postav svým způsobem zamilovala. Pochybuji, že kdokoli z vás v klasické Popelce souzní se zlou macechou, ale třeba mně samotné bylo její pekingské dvojnice líto.

Cinder mě zaujala ve všech ohledech a já se nemohu dočkat dalších dílů, které snad také vyjdou jako audioknihy. Myslím, že tato série má potenciál zaujmout opravdu každého milovníka young adult literatury, protože se v ní nachází ta správná směs fantastiky, science fiction a romance. A pokud se vám nechce pouštět do knihy jako takové, určitě neuděláte špatně, když půjdete právě do namluvené verze. Vychází 25. 3. 2019 u nakladatelství Albatros Media, kde si ji už teď můžete objednat.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Autor: Marissa Meyer
Žánr: fantasy, young adult, romance
Nakladatelství: Egmont
Čas: 10 hodin 57 minut
Namluvila: Terezie Taberyová
Mé hodnocení: 87 %

Komentáře