Přeskočit na hlavní obsah

Jak jsem se dozvěděla něco o digitálním nomádství aneb 100 otázek, na které je lepší se zeptat

Digitální nomádství... Pro mě až do nedávna naprosto neznámý pojem. O nějaké podnikání přes internet jsem se nikdy nijak zvlášť nezajímala, takže se ani není čemu divit. Na druhou stranu si ale ráda rozšiřuji své obzory, a tak, když mi přišla nabídka na knihu k recenzi, která se právě digitálním nomádstvím zabývá, rozhodla jsem se ji přijmout.
V prvé řadě by asi bylo nejlepší si ve stručnosti ujasnit, co to vlastně digitální nomádství je. Samozřejmě nejsem ten nejlepší člověk, co by vás o tomto tématu měl poučovat, nicméně díky knize alespoň částečně chápu, o co tam vlastně jde. Digitální nomád je člověk, který podniká a zároveň cestuje. Ruku v ruce s nomády jde ještě digitální freelancing a samotné digitální podnikání, ale to už asi nechám na samotném autorovi.

Autorem knihy 100 otázek, na které je lepší se zeptat, je Jarek Mikeš, který se digitálním podnikáním a nomádstvím zabývá už od roku 2002, kdy se stal členem jedné brněnské IT firmy. Postupně pracoval i na svých vlastních projektech a snažil se vybudovat co nejlepší zázemí pro svou vlastní firmu.
O autorovi i samotném tématu knihy už něco víme, a tak se můžeme vrhnout na samotné zhodnocení knihy. Původně jsem sice chtěla zvolit normální formát recenzí, avšak brzy jsem zjistila, že tuto knihu nemohu hodnotit jako jednu z těch, které normálně čtu. Jedná se totiž o naučný žánr, ve kterém se moc nepohybuji, a tak se obávám, že by mé hvězdičkové hodnocení zde nemohlo být úplně objektivní.

Nicméně přesto, že jsem se obávala toho, že mě kniha nebude bavit, protože na tyhle typy zkrátka moc nejsem, brzy jsem byla vyvedena z omylu. Kniha je psána jednoduše a čtivě, takže ji musí pochopit i ten, co se v podobných tématech absolutně nevyzná. (Takže i někdo jako já.) Díky formátu otázek a odpovědí je celý text hezky přehledný a ve stručných textech naleznete vše, co by vás mohlo zajímat, a ještě mnohem víc.
Kniha je navíc hezky graficky zpracovaná, což je další plus, díky kterému jsem opravdu ráda, že jsem si ji přečetla. Na konci se nachází rozhovor s autorem, což je další prvek, který tuto knihu dovádí ke skvělému výsledku.
Samozřejmě nemohu hodnotit úplně objektivně, neboť se jedná o první knihu svého typu, kterou jsem kdy četla, nicméně já byla opravdu spokojená. Jediným minusem byla občasná zdlouhavost, která se projevila i přes přehledné a celkem stručné texty, což ale není nic, co by se nedalo odpustit. Myslím si, že se díky ní dozvíte něco nového, nebo prohloubíte své znalosti v oboru, který vám je více či méně blízký. Takže pokud vás tohle téma alespoň malinko zajímá, nebo byste se o něj chtěli začít zajímat, tuhle knihu vám vřele doporučuji.
Jak jste na tom vy a digitální nomádství? Zajímáte se o něj, nebo to jde úplně mimo vás? Jestli byste se o tématu chtěli dozvědět víc a tato kniha vás zaujala, můžete ji zakoupit třeba na této stránce.

Komentáře