Přeskočit na hlavní obsah

Moc odhaluje vaše nejtemnější stránky | Dvůr mlhy a hněvu

Autor: Sarah J. Maas
Překlad: Ivana Svobodová
Originál: A Court of Mist and Fury
Žánr: young adult, fantasy
Série: Dvůr trnů a růží (2)
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 664
Další díla autora: Skleněný trůn


Feyre sice střet s Amaranthou přežila, avšak nevyvázla bez následků. Oživením všemi sedmi vladaři se ona sama stala jednou ze vznešených víl, brzy ale pozná, že na ní její zmrtvýchvstání napáchalo mnohem více změn. Zatímco na Jarním dvoře plánují svatbu, všichni netrpělivě čekají, kdy o sobě dá vědět Rhysand s touhou uplatnit dohodu, kterou s ním Feyre ve chvílích strachu ze smrti uzavřela. Zdá se, že na dlouhou dobu bude klid. Jenže Tamlin posílá stále více stráží na hranice a chová se čím dál uzavřeněji. Všichni brzy pochopí, že Amarantha byla jen začátek.

***

Po druhém dočtení předchozího dílu jsem se okamžitě pustila do tohoto. Dvůr mlhy a hněvu pro mě byl novinkou, jelikož jsem ze série četla jen předchozí knihu, takže jsem byla vážně zvědavá, co si pro mě autorka připravila. A nejvíce jsem se těšila na chvíle, které Feyre stráví na Nočním dvoře.
Při hodnocení Dvoru trnů a růží jsem si ponechala malou rezervu, za níž mohlo hlavně to, že knihy prostě každý opěvuje a já tam neviděla to, co jsem čekala. A jsem ráda, když mohu říct, že mi autorka konečně dokázala, že je skutečně tak dobrá, jako se o ní říká.

,,Na hvězdy, které naslouchají, a na sny, které se plní.“
Jistá změna charakterů byla opravdu znatelná, což je jen dobře. Jak by to taky mohlo být jinak, když vezmu v potaz hrůzy, které si všichni prožili? Ale překvapilo mě to, že se změnil i můj pohled na Jarní dvůr. Z místa plného štěstí a lásky se stalo něco tísnivého a nepříjemného. Spousta hrdinů konečně odhalila svou pravou tvář, která mě více či méně překvapila.
Možná by mi mohlo vadit to, jak strašně nestálá se mi Feyre zdála. Nestálá a ovlivnitelná, tak bych popsala její povahu dvěma slovy. Jenže mně nemůže vadit vůbec nic, když to Maasová tak úžasně napsala. Po prvních sto stranách jsem prostě vypnula své recenzní oko, se kterým většinou čtu, přestala hledat chyby a knihu si jen užívala. Ono to totiž nešlo jinak.
Jelikož se značná část příběhu odehrávala na Nočním dvoře, na Tamlina, Luciena, Jarní dvůr a celý zbytek Prythianu se nám, čternářům, naskytl nový, jedinečný pohled, díky němuž jsme si mohli vytvořit objektivnější názory. Předpokládám, že značná část Tamlinovi fanouškovské základny tedy přesídlila na trochu temnější stranu prozářenou hvězdami.
Předchozí díl postrádal akci, kterou jsem objevila až ke konci, což autorka tak nějak opakovala, ale zároveň změnila. Grandiózní konec naprosto předčil mé představy a já po dlouhé době zažila opravdový strach o to, co se bude dít dál. Strany jsem hltala a hltala a mou jedinou starostí nebylo jen to, aby se nic nestalo Rhysandovi, ale záleželo mi úplně na všech. S každou z postav jsem si vytvořila nějaký vztah, díky kterému jsem ze čtení měla ještě větší zážitek.
V několika ohledech jsem čekala, že se příběh vyvine. Někde jsem jen doufala, že bude stejně dobrý. Ale Dvůr mlhy a hněvu byl lepší naprosto všude. Líčení míst i situací se mi zdálo ještě barvitější, jako by snad vílí krev odkapávala ze stránek a charaktery postav se neskutečně vyvinuly. Příběhově je kniha úplně někde jinde a já jen doufám, že nejsem moc nadšená, což by se určitě projevilo na tom, jak se mi bude líbit následující díl.

Myslím si, že už nyní všichni víte, jaké hodnocení knize dám. Jak jsem řekla, mohla bych najít spoustu nejasností, ale myslím, že nechci. Kniha se mi neskutečně líbila a její klady prostě zastiňují jakékoli zápory. Takže pokud jste byli z prvního dílu trochu zklamáni, neváhejte a do druhého se jistě pusťte.

Komentáře

  1. Druhý díl je můj nejoblíbenější. Díky němu jsem si sérii zamilovala rozhodla zkusit i její Trůn. Třetí díl mě naopak trochu zklamal, byl určitě slabší než díl druhý, ale miluju ty postavy, takže to je stejně super čtení! :-) Ale co se Trůnu týče, ten mi od autorky moc nesedl a nějak mě neláká jít do dalšího dílu...:-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě teď čtu třetí a zatím se mi moc líbí, tak uvidím. Trůn mám doma taky - první dva díly. Snad se mi bude líbit i on. :)

      Vymazat
  2. Já se na Trůny zatím nechystám, mám moc jiných čtecích plánů. Baví mě jak jsou lidi, kteří ty knihy milují a nebo nesnáší :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U knih, které jsou tak strašně populární, je to dost běžné. Ale taky mě baví sledovat, jak ta kniha vyjde, všichni to milují, pak přijde vlna, kdy to všichni nesnáší a ostatní je za to obdivují, potom se zase ozvou ti, kterým se to líbilo... :D

      Vymazat

Okomentovat

Velice děkuji za komentář. Jakmile se dostanu od knihy k notebooku, odpovím na něj. :)