Přeskočit na hlavní obsah

Světlo nebo temnota? | Alenka v říši zombií: Za zrcadlem

Autor: Gena Showalter
Překlad: Pavla Kubešová
Originál: Through the Zombie Glass
Žánr: dívčí romány, young adult, fantasy
Série: Alenka v říši zombií (2)
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 360
Další díla autora: První život


Alenka Bellová ztratila všechno. Normální život, rodinu a svobodnou vůli. Po událostech, které vedly ke smrti některých zabijáků, se vše změnilo. Cole se chová divně, Anima o sobě opět dává vědět a na Alenku ze zrcadel vyskakuje ona sama - jen v mnohem temnější podobě. Jenže dívka si brzy uvědomí, že celá věc je mnohem větší, než si kdy myslela. Zombie už nejsou největším nebezpečím.

***

Na tento díl jsem se vrhla okamžitě po dočtení předchozího. (Jen pro vaši představu, bylo asi půl dvanácté v noci, tak moc jsem se nemohla dočkat!) Na začátku na mě opět vykoukl tzv. Vzkaz od Alenky, který, mám-li to říct upřímně, mi asi prozradil celý děj knihy.
Na začátku jsem byla skoro stejně nadšená, jako když jsem četla předchozí díl. Jistě, nebylo to tak dobré, ale stále mě to bavilo. Jenže s přibývajícími stránkami kniha ztrácela na jisté kouzelnosti a opustilo ji to, co ji dělalo něčím jiným. Autorka přidala typické prvky, kterým se vyznačuje každé druhé young adult fantasy, nechyběl ani podivný milostný trojúhelník, postavy se začaly chovat nelogicky a lezly mi na nervy.

„Tik, tak. Je čas.“
Hned v úvodu do děje přibudou další dva zabijáci, opět hrozně silní, úžasní a sexy. A aby to nebylo nudné a autorka mohla poukázat na na skvělost dalších hrdinů, jedná se o holku a kluka. To proto, aby se mohl pořádně rozvinout milostný trojúhelník. Alenka mi během čtení lezla na nervy ještě víc. Stala se z ní typická Bella Swanová, která se dokázala jen litovat a utápět se ve vlastním neštěstí. Cole byl jednoduše nesnesitelně nerozhodný a v celé knize jsem našla jedinou postavu, jejíž chování mi dávalo nějaký smysl.
Tuto katastrofu mi autorka alespoň částečně vynahradila skvělými akčními scénami a barvitými popisy. Jsem ráda, že oproti prvnímu dílu přidala více akce. Kdyby se neustále neřešily vztahy, mohla bych i říct, že je to pořádně akční horor.

Začátek mi napověděl, že úroveň Za zrcadlem bude menší, jenže já se ani tak nemohla zbavit pocitu, že je to špatně. Zbývalo asi posledních sto stran a já už si říkala, že budu muset napsat další ryze negativní recenzi. Jenže ona to Gena na poslední chvíli totálně vylepšila!
Příběh získal spád, ale nebyl ani moc rychlý, ani moc pomalý. Řekla bych, že si Ali konečně uvědomila, jak nemožně se chovala. Díky tomu a ještě nějakým událostem, které přispěly k tomu, že jsem na stránky nevěřícně zírala, si u mě autorka vážně šplhla. Chvílemi jsem dokonce uvažovala nad tím, jestli to všechno nebylo jejím cílem. Třeba chtěla vědět, kolik lidí se nenechá odradit nemožným začátkem, aby si mohlo vychutnat skvělý konec.

Ani nejlepší závěr ale nemění nic na tom, že mě většina knihy nebavila. Dlouho jsem přemýšlela nad hodnocením a nakonec jsem se rozhodla, že půjdu zlatou střední cestou a knize udělím tři hvězdy. Přesto se na další díly těším a doufám, že brzy vyjdou.

Komentáře

  1. První díl jsem si strašně jednu dobu chtěla přečíst, ale nějak jsem se k tomu nedostala možná, že někdy teď se mi to podaří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jednička je pecka, dvojka už tolik ne, ale věřím, že další díly budou lepší. Takže knihu víceméně doporučuji. :)

      Vymazat

Okomentovat

Velice děkuji za komentář. Jakmile se dostanu od knihy k notebooku, odpovím na něj. :)