Přeskočit na hlavní obsah

Nastává poslední souboj | Město nebeského ohně

Autor: Cassandra Clare
Překlad: Eva Maršíková
Originál: City of Heavenly Fire
Žánr: dívčí romány, young adult, fantasy
Série: Nástroje smrti (6)
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 624
Další díla autora: Temné lsti


Ačkoli je Jace Lightwood v bezpečí londýnského Institutu, neštěstí k němu stále natahuje své spáry. Poté, co jej zasáhl Nebeský skvost, mu v žilách koluje nebeský oheň. Nyní se možná zdá, že se jedná o prokletí, ale všichni brzy zjistí, že chlapec se tímto stal jedinou zbraní, která svět nadobro zbaví Sebastiána. Zatím to ale vypadá, že se stane jen jeho vlastní zhoubou. Schyluje se k válce mezi nebem a peklem a dopředu je jasné jen jedno - nepřítel se zdá být neporazitelný. A svět možná dospěje svému konci.

***

Po menší katastrofě s předchozím dílem jsem vážně nevěděla, co od závěrečného dílu Nástrojů smrti očekávat. Knihy od této autorky to mají vážně těžké, jelikož je nehodnotím jako všechny ostatní. Ač nechci, mám k nim moc velká očekávání.
Tento díl mě nicméně celkem zaujal už z anotace. Pochopila jsem, že se příběh bude odehrávat někde v nějaké jiné dimenzi, na což jsem se od začátku moc těšila. Mou domněnku podtrhla i zlověstně vyhlížející obálka, takže jsem se s trochu větším klidem pustila do čtení.


Prolog mě okamžitě vtáhl do knihy. Líbí se mi, že jím autorka do příběhu přidala další řadu důležitých postav. Kdybych si nepřečetla kousek Paní půlnoci, nejspíš bych byla trochu zmatená, ale takhle jsem byla vážně ráda.
Cassandra se do toho opřela hned od začátku, což mě opravdu příjemně utvrdilo v tom, že psát umí. Vše jsem si dokázala živě představit. Ona prostě skvěle líčí každou situaci a všímá si i detailů, což oceňuji. Líbí se mi i prostředí, kde se děj odehrává. Hlavně musím pochválit ten kontrast a přecházení mezi jednotlivými liniemi, vypadá to přirozeně a nenuceně.
U postav jsem si nevšimla žádných větších vývojů. Nicméně jsem moc ráda, že některé zajímavé charaktery přibyly. Je zajímavé, když si všimnete, jak chování ostatních ovlivní to, co koná jednotlivec.
Zaručeně nejlepší ale na celé knize bylo stále častější propojování Pekelných strojů. Přiznám se vám, že jsem kolikrát byla až dojatá. Navíc mi bylo na předchozí trilogii umožněno nahlédnout trochu jinýma očima. Pokud jste četli jen jednu z těchto sérií, určitě se vrhněte i do té druhé, jelikož se hodně doplňují. Některé maličkosti navíc plně pochopíte až potom.
Příběh se sice v některých aspektech podobal něčemu z minulých dílů, ale svým vlastním způsobem byl jedinečný. Ačkoli jsem v této sérii nikdy nebrečela, kolikrát jsem zjistila, že minimálně slzím. Nejednalo se jen o fantasy, autorka zde ukázala i to, jak krutí lidé mohou být.
Bála jsem se, že bude tento díl moc dlouhý. Vždyť i v polovičním Městě z kostí jsem se u spousty částí nudila. Jenže zde nenastala vteřina, při které bych si řekla, že mám v plánu přeskočit řádek, žádný slepý bod. Vše, co sem autorka napsala, sem prostě patřilo.
Ač jsem se před čtením bála, ráda řeknu, že to bylo neopodstatněné. Nicméně se bojím teď, jelikož mám dojem, že mi už to hodnocení ani neuvěříte! Tato série byla jako horská dráha. Kdykoli čtu něco, co má víc dílů, výkyvy jsou minimální. Jenže tady to létalo mezi hodně slabými třemi hvězdami až naprosto nadšenými pěti. Tento díl jsem si ale velmi užila, takže mi nezbývá nic jiného, než mu ten plný počet dát.

Komentáře