Přeskočit na hlavní obsah

Úvod do magizoologie | Fantastická zvířata a kde je najít

Autor: J. K. Rowling
Překlad: Pavel Medek
Originál: Fantastic Beasts and Where To Find Them
Žánr: fantasy
Série: Bradavické učebnice
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Albatros
Počet stran: 160
Další díla autora: Harry Potter


Mlok Scamander na svých cestách navštívil spousty zajímavých zemí a všude objevil fantastické tvory. V tomto jedinečném vydání máte možnost nahlédnout k těmto zvířatům ještě lépe, jelikož celou knihu doprovází barevné ilustrace. Ať už tento kousek berete jako průvodce všech kouzelných zvířat nebo jako návod na hubení domácích škůdců, jistě by neměl chybět v žádné kouzelnické domácnosti!

***

Jelikož mi měla přijít kniha k recenzi, nechtěla jsem se pouštět do dalšího dílu Nástrojů smrti. Bála jsem se, že bych si čtení náležitě nevychutnala a nestíhala to. Proto jsem se rozhodla, že se pustím do této krásné knihy, kterou jsem sice četla mnohokrát, ale požitek ze čtení mám stále stejný.
Knihu jsem si ještě v jejím prvním vydání koupila na školním výletě ve čtvrté třídě do Brna. Už tehdy jsem z ní byla unešená a stále jsem. Je jasné, že má asi pro každého člověka jinou hodnotu, ale nebojím se říct, že je to zajímavá četba i pro někoho, kdo třeba ještě nečetl Harryho Pottera. Naopak by ho tato jednoduchá kniha mohla k Potterovi přivést.


Kniha začíná skvělým úvodem do magizoologie, který vše objasní. Líbí se mi, že Mlok Scamander Rowlingová to psala, jako by vše z této knihy bylo skutečné. Když toto dílo čtete, máte prostě pocit, že je to učebnice přírodopisu nebo nějaká jiná odborná kniha, jelikož to zní neuvěřitelně realisticky.
Hlavní část knihy ale tvoří samotní fantastičtí tvorové, o kterých je stručně vypsáno několik zajímavých informací. 
Předchozí dvě vydání sice také obsahují malé kresbičky, které některé popisy doplňují, ale teprve teď mi tato učebnice připadá kompletní. Ilustrace jsou totiž skvostné. Byla bych schopná na ně hodiny koukat a stále bych toho neměla dost. Líbí se mi, jak mohu porovnávat svou představivost s představivostí ilustrátorky (Olivia Lomenech Gill) a i ztvárněním některých zvířat ve filmech.
Fantastická zvířata a kde je najít je moc příjemná kniha, u které si odpočinete a pokocháte se krásnými obrázky. Při čtení odplujete do jiného světa a jediným minusem je, že se asi nebudete chtít vrátit. Přesto ale knize nemohu dát pět hvězdiček, jelikož to není nic, co by na mě mělo takový ten efekt, kdy si řeknu, že je to bomba. Knihu mám ráda, líbí se mi, skvěle se u ní relaxuje, ale když to porovnám se samotným Harry Potterem, na pět hvězd to prostě nemá.

Komentáře