Přeskočit na hlavní obsah

Existuje definice knihomola?

Název snad hodně vypovídá o samotném jádru tohoto článku. Nikdy jsem si nemyslela, že by někdo mohl být tak hloupý a říct: Ty jsi knihomol a ty ne! Jako vážně? Nikdo přece nemůže rozhodovat o tom, co kdo je. Takže kromě vylévání svého zděšeného srdce vám prozradím svou subjektivní odpověď na otázku, která mate mozky těch největších velikánů. Existuje definice knihomola?


KAŽDÝ KNIHOMOL CHODÍ RÁD DO KNIHOVNY...

Tak to je totální blbost. Existuje spousta důvodů, proč milovnici knih nenavštěvují knihovny. Tak zaprvé se jim nelíbí prostředí. Nebo mají rádi své neohmatané stránky. Nebo na to nemají čas, nevím. Všichni shopaholici přece taky nemusí půjčovny oblečení.

KAŽDÝ KNIHOMOL MÁ ČTENÍ NA PRVNÍM MÍSTĚ...

Jasně, protože my nemáme jiné zájmy, koníčky nebo prostě osobní život. Jistě, čtení miluji! Ale myslím, že bych se kapku zbláznila, kdybych žila jen životy někoho jiného a ne ten vlastní. Já třeba miluji psaní (povídek, blogu,...) a na čtení není taky vždycky nálada. To snad znamená, že nejsem knihomol?

KAŽDÝ KNIHOMOL PŘEČTE ZA ROK MINIMÁLNĚ STO KNIH...

Někdo čte rychle, jiný pomalu. Někdo má času na čtení moc, jiný si čte sotva hodinu v neděli. Každý čte za jiných okolností a jiných podmínek. Ale to, že má přečtených knih málo neznamená, že nečte rád.

KAŽDÝ KNIHOMOL JE TEN ČLOVĚK, KTERÝ NEUSTÁLE ŽVANÍ O KNIHÁCH, ODSUZUJE NEČTENÁŘE A BÝVÁ ŠKOLNÍM ŠPRTEM...

U tohoto tvrzení jsem se popadala za břicho. Proč? Co si to o nás všichni myslí? Zkrátka a jasně tady něco nehraje, už jen to, že odsuzujeme nečtenáře... Vždyť my taky nechceme, aby nás někdo odsuzoval. A ještě něco, hltáme beletrii, poezii... ale ne učebnice. Většinou. Vždyť já přece neříkám, že knihomolové nesmí číst učebnice!

Je to trošku těžší, než to vypadá. Už pouhá zmínka o něčem může znít jako: Nejsi dobrý knihomol. Bohužel není návod na to, jak se tomu úplně vyvarovat. A co odpověď na naši zapeklitou otázku? Existuje definice knihomola? Ano, existuje. A každý si myslí, že je úplně odlišná, než nějaká jiná. Ale něco musí obsahovat úplně každá, knihomol je milovník knih.
   

Komentáře

  1. Tvůj blog mi je něčím zajímavý a hrozně se mi líbí tvé články QwQ A tento je super! Taky si myslím, že říct "Nejsi dostatečný knihomol" nebo něco podobného je totální blbost. Není to přeci pojem, kterému dal někdo jasný obrázek, ale název člověka, který má v oblibě čtení knih. Jak moc, jak rychle, kolik, jaké žánry a zda bez ustání... to je přeci naprosto relativní! ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji moc! To mě tak těší, jsem ráda, že se s mými články někdo ztotožňuje a líbí se mu, i kdyby to měl být jen jeden člověk. Děkuji. :)

      Vymazat
  2. Skvělý článek! :) Přidám se k Auroře, tvůj blog se mi moc líbí, určitě k tobě zabrousím častěji! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Úplně souhlasím!!! Také tyto předsudky nesnáším. Do knihovny sice chodím ráda, ale kvůli škole mám na čtení méně času, ale to neznamená, že nemůžu říct, že nejsem milovnice čtení.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Velice děkuji za komentář. Jakmile se dostanu od knihy k notebooku, odpovím na něj. :)