Přeskočit na hlavní obsah

Klady a zápory knihomolství

Vítejte u tohoto článku! Jednou jsem tak přemýšlela, jestli má vůbec můj nejoblíbenější koníček nějaký zápor. No a pár jsem jich našla. Čtyři klady na čtyři zápory, jak to dopadne?

- Bolí nás z toho za krkem. Kdo by to neznal? Když čtete na břichu, je to sice pohodlné, ale jen krátce. Potom se začne ozývat krk.

- Trochu zanedbáváme sociální kontakty. Když si beru knihu i na oslavu kamarádky s výmluvou, že tam třeba bude nuda, je to zlé.

- V domě nám prostě žijí nějací trpaslíci, kteří mi kradou peníze. Nebo svou výplatu či kapesné vždycky utratíme za knihy. A nebo ti skřítci...

- Je těžké hledat někoho se stejnými zájmy. Přiznejme si, že moc lidí v dnešní době nečte. Bohužel.

Máme velkou slovní zásobu! Jelikož knihomolové logicky hodně čtou, znají více slov, než-li ti, co maximálně tak prolistují facebook. To je obrovská výhoda ve škole, v práci i v běžném životě. 

+ Jsme chytřejší! Je prokázané, že lidé, kterým bylo čteno, když byli malí a čtou i v letech, kdy už to umí, mají u zkoušek lepší výsledky. Díky čtení člověk navíc vydrží déle v klidu, takže ve škole nemá problém sedět čtyřicet pět minut v lavici. 

+ Nemáme problém s povinnou četbou! Ano, povinná četba je sice někdy nezajímavá, ale ti, kteří čtou, mají vytrénované oči, takže ji mají přečtenou dříve, než nečtenáři. 

+ Čtení je prostě skvělá zábava! K tomu asi nemusím nic dodávat. A přes všechny zápory, které knihomolství obnáší, bych se ho nikdy nevzdala. Někdo hraj rád fotbal, jiný dělá gymnastiku, ale já mám ke svému koníčku i přátele. Žiji jejich životy a oni se se mnou dělí o své problémy. A ty mé mi najednou připadají tak nicotné. Nikdy bych se toho, že miluji knihy, nevzdala. Ani kvůli okolí, ani kvůli vlastním pochybám.


A jak to vidíte vy? Vnímáte zápory čtení někdy tak moc, že převažuje nad klady? O vše se podělte v komentářích!


Komentáře

  1. Skvělý článek! :D
    Co se čtvrtého záporu týče - no, naživo takových lidí moc nepotkáme, ale přes blogy, to je jiná, right? :D
    A ta bolest za krkem, ach, to je můj případ xDD
    Velká slovní zásoba... well, čtu odmalička a bylo mi řečeno, že jsem si pravděpodobně velmi dobře zafixovala, jak se co píše, tudíž to bude pravděpodobně ten důvod, proč mi gramatika nedělá takové problémy, jako mým přátelům... xD
    A jak už jsem řekla, ten článek je super a určitě se budu těšit na další věci, které napíšeš OwO

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že se ti líbí. Děkuji! Nebo je fajn potkat někoho na velkých knihomolských akcích (viz. Humbook). :D

      Vymazat

Okomentovat

Velice děkuji za komentář. Jakmile se dostanu od knihy k notebooku, odpovím na něj. :)