Přeskočit na hlavní obsah

Vydej se se mnou na cestu | Esence Asli

Nedávno jsem si dala jedno předsevzetí; Začnu více číst českou literaturu. V posledních měsících se ke mně totiž dostalo hodně děl kvalitou srovnatelnou s těmi zahraničními, a jakožto amatérský pisálek s touhou vidět svou knihu jednou na pultech knihkupectví bych přeci měla domácký trh nějak podporovat.

Když se mi tedy ozval sám autor, že ho zaujal můj blog a rád by na něm viděl recenzi na svou knihu, neváhala jsem ani chvilku. Kniha mě velmi zaujala, už podle anotace jsem poznala, že bude osobitá a originální a takových dílek není nikdy málo.

Knížka skrze fenku Asli, Kouzelníka a mnoho dalších postav poukazuje na problémy lidského bytí. Při čtení ani není důležité tolik vnímat děj jako právě určité okamžiky a myšlenky jednotlivců.


Protože se jedná o hubenou knížečku, rozečetla jsem ji po půlhodinové cestě na brigádu, a když jsem z ní jela domů, dočetla jsem ji. Rozhodně jsem nečekala, že ji za sebou budu mít tak rychle, ale když jsem se do ní pustila, zkrátka jsem nemohla přestat. Ty hodiny v práci byly strašné, protože jsem musela pořád myslet na to, jak bude děj pokračovat. 

Nejlepší na tom je, že i když vás kniha na začátku třeba nehorázně mate, jak tomu bylo u mě, něco vás zkrátka nutí číst dál. A s každou stranou, co si zvykáte na ten jiný styl vyprávění i samotný příběh, se vám líbí víc a víc, takže jí ten počáteční chaos odpustíte.

Určitě není pro každého, to vám říkám na rovinu. Já sama ale zbožňuji knihy, co mi něco dají, díky kterým mohu dlouho do noci přemýšlet. A to mi Esence Asli umožnila.

Jako když se mi při čtení kniha s každou stranou líbila víc, i tady mám s každým napsaným slovem dojem, že ji musím doporučovat urputněji a urputněji. Myslím, že je škoda, že oproti jednoduchým a nicneříkajícím knihám, kterým se mnohdy dělá největší reklama, téměř nejde vidět. Takže ji určitě doporučuji, a pokud máte chuť při čtení přemýšlet a dumat, určitě ohledně této knihy neváhejte.


Výsledek obrázku pro esence asliAutor: Vojtěch Skovajsa
Žánr: novela
Série: samostatná kniha
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Práh
Počet stran: 144
Cílová skupina: čtenáři knih s hlubším smyslem
Mé hodnocení: 90 %

Komentáře

  1. Jé pes! To potřebuju. O knížce jsem vůbec nevěděla, takže jsem moc ráda, že jsem na ni u tebe narazila. Vypadá vážně skvěle!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych na ni nebýt autora taky nenarazila, což by byla opravdu škoda. Doufám, že se ti bude líbit jako mně! :)

      Vymazat
  2. O knize jsem ještě neslyšela, ale zajímá mě jakým stylem je to vyprávěné. A jelikož u knih ráda přemýšlím a dumám, děkuji za doporučení ;) Zapíšu si ji na svůj předlouhý seznam co si chci přečíst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že tě kniha zaujala, snad se k ní co nejdříve dostaneš! :)

      Vymazat

Okomentovat

Velice děkuji za komentář. Jakmile se dostanu od knihy k notebooku, odpovím na něj. :)