Přeskočit na hlavní obsah

Objevte nový kouzelný svět | Strážce ztracených měst

V tomto měsíci se ke mně díky mé spolupráci s knižním e-shopem MegaKnihy dostala fantasy novinka s názvem Strážce ztracených měst. O knize jsem si moc nezjišťovala, viděla jsem kouzelný název, zahraniční hodnocení a také líbivý obal, a tak jsem se rozhodla knihu k recenzi přijmout.

Kniha je zasazena do reálného světa, v němž ale kromě lidí žijí ve své vlastní dimenzi elfové. Ti mají vlastní společnost, vlastní zákony a odmalička jsou vychováváni odděleni od svých lidských sousedů. Dvanáctiletá Sophie, hlavní hrdinka tohoto díla, ale spojuje oba dva světy. Od útlého věku slyší myšlenky ostatních a silou vůle dokáže téměř cokoli. Jenže žít mezi obyčejnými lidmi, kteří ji nechápou, je pro ni těžké. Když se dozví, že patří mezi elfy, je nadšená. Jenže jaké změny to zjištění přinese?

Když mi kniha přišla, byla jsem opravdu natěšená, ale čím dál jsem četla, tím více jsem se utvrzovala v tom, že jsem z dětské fantastiky vyrostla. Během posledních měsíců jsem hodně dospěla, uvědomila jsem si některé věci a vlivem toho se hodně změnily i knihy, které čtu. Takže zatímco ještě v lednu bych touto oddechovkou se zajímavým nápadem nepohrdla, nyní jsem se musela do čtení nutit.

Neskutečně mě štvala jednoduchost vět, pro mě už ohraná zápletka a jistá předvídatelnost. Takže asi v půlce knihy jsem se najednou zastavila a říkám si... Sakra. Vždyť já přece nemůžu napsat objektivní recenzi na knihu, která prostě není pro mě! Ale nebojte, vyřešila jsem to koumácky. Poté, co jsem knihu dočetla a zkompletovala své poznámky, jsem ji půjčila své sestřenici a (protože je to čtenářský šnek), ji donutila přečíst alespoň pár desítek stran.

A víte co? To, co jsem já považovala za hloupé, ji pobavilo. To, co mně připadalo příliš naivní, se jí líbilo. To, co mě iritovalo na stylu psaní, ona chválila.

Kniha byla čtivá, měla originální svět a milé postavy. Ale mě neoslovila tak, jak by mohla. Takže pokud o ní třeba uvažujete a víte, že nechcete nostalgicky vzpomínat na dětská léta nebo nejste zaměřeni vyloženě na dětskou literaturu, knihu bych vám spíše nedoporučila. Určitě ale máte ve svém okolí nějaké děti, které by zaujmout mohla.

Za knihu MegaKnihám moc děkuji, a pokud vás zaujala, neváhejte si ji objednat. A i kdyby neměla být pro vás, věřím, že udělá určitě velkou radost někomu jinému.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Autor: Shannon Messenger
Překlad: Radka Kolebáčová
Žánr: fantasy, dětská literatura
Série: Strážce ztracených měst (1)
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Ocelot
Počet stran: 400
Cílová skupina: nenároční čtenáři, děti ve věku okolo jedenácti let
Mé hodnocení: 50%

Komentáře