Přeskočit na hlavní obsah

Nic není tak, jak to vypadá | Nenechám tě odejít


Thrillerům jsem nikdy neholdovala, a tak jsem překvapila sama sebe, když jsem se rozhodla přijmout knihu Nenechám tě odejít ke spolupráci od Megaknih. Brzy ji četl celý bookstagram a ke mně se tak, ještě než jsem se do ní vůbec pustila, dostala spousta názorů. Jak negativních, tak pozitivních. Díky tomu jsem se na knihu mohla dívat úplně neutrálně a nic od ní nečekala, což je dobře, protože nebýt toho, asi by tato recenze dopadla mnohem hůř.

Anotace vám slibuje mrazivý příběh ženy, kterou týral její vlastní muž. Postupně se dozvídáte více o její minulosti a také o tom, jak se vlastně dostala tam, kde je teď. Společně se svou skoro dospělou dcerou žije v relativním klidu, dokud ale jejího bývalého nepustí z vězení. Najednou se jí začnou dít podivné věci, které začnou rychle nabývat na nebezpečnosti. Ale může za to skutečně ten, komu je za vše připisována vina?

Bird, Tree, Black And White, Sadness, Nature, Beak, Fly

Myslím, že největším plusem celé knihy je čtivost. Ač se jedná o náročné téma, autorka píše velmi svižně a společně s velikostí fontu máte knihu za dvě tři odpoledne přečtenou.

Příběh příjemně gradoval, nikde nic nechybělo ani nepřebývalo, postavy měly dost času na postupný vývoj svého charakteru a vše bylo, jak má být. Ze začátku mě sice vytáčelo chování dcery hlavní hrdinky, ale z odstupu se zdá pochopitelné, že chtěla poznat svého otce. Takže to nepovažuji za úplnou chybu.

Přesto se v knize vyskytovala jedna věc, co mi požitek z četby jednoduše zkazila a udělala z naprosté pecky jen průměrnou detektivku. A tou je předvídatelnost.

Trvalo mi asi čtyřicet stran, než jsem zjistila, kdo bude stát za vším tím špatným v knize. Jak jsem četla dál, má domněnka se stále více potvrzovala, až jsem na konci zjistila, že jsem měla pravdu. Ale nebylo to takové to příjemné zjištění, které máte třeba po sledování jednoho z dílů Hercula Poirota. Tam si totiž nikdy nejsem jistá a mohu jen hádat, ale tady… Prostě jsem to věděla.

Moc mě to mrzí, protože bych fakt chtěla, ale knize prostě nemůžu udělit lepší než průměrné hodnocení. Ač se tedy většina podařila, ta předvídatelnost je něco, co mě doprovázelo celým příběhem a nešlo se toho zbavit ani na okamžik. Pokud ovšem nejste tak zběhlí ve sledování detektivek jako já, třeba budete překvapeni.

Za poskytnutí knihy k recenzi moc děkuji e-shopu Megaknihy. Pokud vás zaujala, určitě neváhejte a kupte si ji! Kromě knihy totiž dostanete i takovou krásnou záložku a to chcete.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Autor: Chevy Stevens
Překlad: Ivana Svobodová
Žánr: thriller
Série: samostatná kniha
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Ocelot
Počet stran: 400
Cílová skupina: čtenáři nenáročných thrillerů
Mé hodnocení: 56 %

Komentáře