Přeskočit na hlavní obsah

Co takhle vyrazit na dovolenou? | Sabagiro už ne!

Poslední dobou mám nějaké štěstí na české autory. Rosevine, Skryté národy, Černooká a teď ještě první cestopis od Martina Surovce. Než jsem se do něj pustila, byla jsem opravdu zvědavá, zda mě četba bude bavit. Naštěstí mé obavy byly neoprávněné a já se do příběhu tří mladých kluků, kteří se vydali ve staré škodovce po Asii a kousku Evropy, zamilovala.

V knize společně s cestovateli navštívíme Rusko, Turecko, Itálii, Gruzii a další země, ve kterých se setkáváme s jejich nejrůznějšími problémy. Líbí se mi, že autor nic nelíčí nějak zkresleně a úplně vše je napsáno tak, jak se to stalo doopravdy.

Hned od začátku se kniha čte velmi příjemně. Jakmile jsem se jednou začetla, málem nešlo přestat a připadalo mi, jako bych ta dobrodružství prožívala sama. Autor vše vykresloval čtivě, a tak mě bavila číst i třístránková pasáž o opravě auta. Je sice pravda, že Martin není žádný mistrný spisovatel, ale dle mého si to o sobě ani nemyslí. Píše zkrátka o tom, co zažil, protože se o to všechno chce podělit. A podle mě u takových knih na ničem jiném nezáleží.

Ačkoli se o cestopisy nijak zvlášť nezajímám, tento jsem si opravdu oblíbila. Je tak krásně upřímný! Přála bych si, aby se mu dostala mnohem větší pozornost, než je tomu nyní, protože by si to opravdu zasloužil. Oproti cestopisům z mnohem větších nakladatelství a od mnohem větších jmen toho má, dle mého subjektivního pohledu, i více nabídnout, a tak doufám, že alespoň má recenze pomůže více rozšířit povědomí o tomto příběhu.

Jediné minus byly fotky, které mě tolik nezaujaly, a pokud by je autor třeba nějak upravil, přidal živější barvy... Možná by byla kniha i na pohled lákavější. Na druhou stranu je ale možná dobře, že vše zachoval tak, jak to bylo, protože je na tom krásná právě ta stoprocentní upřímnost.

Pokud vás tedy kniha zaujala, neváhejte si ji zakoupit. Naleznete ji ve většině českých knihkupectvích a e-shopech nebo přímo na stránkách autora!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Autor: Martin Surovec
Žánr: cestopis
Série: samostatná kniha
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Klika
Počet stran: 136
Cílová skupina: všichni příznivci cestopisů
Mé hodnocení: 84 %

Komentáře